Decathlon verandert zijn webshop in een marktplaats, waarop verkooppartners hun sportartikelen kunnen aanbieden. Dat meldt het Franse Trends. Het platform wordt als eerste gelanceerd in België, Nederland volgt later.
Vanaf november voegt Decathlon zo'n honderd nationale en internationale sportmerken toe aan zijn Belgische website. Een opvallende koerswijziging: op dit moment zijn Decathlons eigen merken goed voor 90 procent van zijn assortiment. De nieuwe verkooppartners worden zelf verantwoordelijk voor de levering van bestellingen en betalen Decathlon commissie voor elke verkoop.
"Deze marktplaats stelt ons in staat om de breedte en het volume van ons aanbod te vergroten terwijl we onverminderd productief blijven", zegt digitaal directeur bij Decathlon België Nicolas Deltendre. Uiteindelijk wil de sportwinkel in totaal 200 duizend artikelen aanbieden, waar het assortiment nu nog schommelt tussen de 40 en 50 duizend producten.
Na België volgen begin volgend jaar ook de webshops in Nederland, Spanje, Duitsland, Polen, het Verenigd Koninkrijk en Italië.
Hans de Rooij 17 mrt, 13:13
Lucas Vahle 24 okt, 20:53