Decathlon verandert webshop in marktplaats

Decathlon verandert zijn webshop in een marktplaats, waarop verkooppartners hun sportartikelen kunnen aanbieden. Dat meldt het Franse Trends. Het platform wordt als eerste gelanceerd in België, Nederland volgt later.

Vanaf november voegt Decathlon zo'n honderd nationale en internationale sportmerken toe aan zijn Belgische website. Een opvallende koerswijziging: op dit moment zijn Decathlons eigen merken goed voor 90 procent van zijn assortiment. De nieuwe verkooppartners worden zelf verantwoordelijk voor de levering van bestellingen en betalen Decathlon commissie voor elke verkoop.

"Deze marktplaats stelt ons in staat om de breedte en het volume van ons aanbod te vergroten terwijl we onverminderd productief blijven", zegt digitaal directeur bij Decathlon België Nicolas Deltendre. Uiteindelijk wil de sportwinkel in totaal 200 duizend artikelen aanbieden, waar het assortiment nu nog schommelt tussen de 40 en 50 duizend producten. 

Na België volgen begin volgend jaar ook de webshops in Nederland, Spanje, Duitsland, Polen, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Reacties 2


Lucas Vahle 24 okt, 18:53

Wat leuk en specifiek voor sporters. Ik vind het een top winkel!


Hans de Rooij 17 mrt, 12:13

Smart move. I'm a fan.
Kom er vaak. Goede spullen tegen betaalbare prijzen!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!