VanHaren en MediaMarkt: Black Friday dit jaar anders

VanHaren en MediaMarkt: Black Friday dit jaar anders

Schoenenketen vanHaren en elektronicaketen MediaMarkt pakken Black Friday dit jaar vanwege de coronacrisis anders aan. Maar het helemaal schrappen, zoals vakbond FNV wil, gaat ze te ver.

Het maximaal spreiden van de drukte is een veel betere oplossing, zegt ceo Krein Bons van vanHaren tegen RetailTrends. "Daar hebben we als grootwinkelbedrijven ook afspraken over gemaakt. Sommigen zijn nu al begonnen, of hebben van heel november Black Friday-maand gemaakt." Een streep door het koopjesevenement zetten, stimuleert alleen maar dat retailers omwegen zoeken, denkt Bons. "Noem het Black Friday, noem het sale. Iedereen moet toch van zijn voorraad af, linksom of rechtsom. En dat kan alleen door aantrekkelijke prijzen te bieden."

Ook MediaMarkt breidt Black Friday (officieel 27 november) uit naar meerdere dagen. "Zodat we het verkeer naar onze winkels en webshop kunnen uitspreiden om pieken te voorkomen", zegt een woordvoerster. Ook wordt de ophaalservice extra onder de aandacht gebracht. Decathlon doet net als vorig jaar sowieso niet mee aan Black Friday. "Wij hanteren altijd de laagst mogelijke prijs. Daar staan tijdelijke exorbitante kortingen lijnrecht tegenover", zegt marketingdirecteur Daan Zijderveld in hetzelfde artikel op RetailTrends.

Reacties 1


Michael Boot 12 nov, 14:33

Ooit over nagedacht dat een piek niet te vermijden is? Het gaat hier niet om aanbiedingen die de hele maand te verkrijgen zijn. Er zal toch een run komen op de deals, want op=op.
Het gaat er immers om dat voorraden worden afgebouwd.
Natuurlijk kan je iedere dag een dagdeal doen wat ietwat spreiding geeft, maar zet een hot item in de sale en de rijen staan voor de deur.
Deals alleen online beschikbaar zou hier een betere oplossing zijn, als het distributiecentrum goed is ingericht.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!