Winnaar/verliezer van de week: Pieter Pot en We Love Musthaves

Winnaar/verliezer van de week: Pieter Pot en We Love Musthaves

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Pieter Pot en We Love Musthaves.

Winnaar: Pieter Pot
De toekomst van RetailRookie of the Year Pieter Pot begint er steeds rooskleuriger uit te zien. De verpakkingsvrije onlinesupermarkt haalde deze week maar liefst 2,7 miljoen euro op bij de Nederlandse fondsen Shift Invest, Future Food Fund en InnovationQuarter. Een zeer welkome kapitaalinjectie, gezien de dertigduizend namen die op de wachtlijst staan om klant te kunnen worden van Pieter Pot. De missie van de startup is dan ook: opschalen, opschalen en nog meer opschalen. “Daarnaast ontwikkelen we onze eigen circulaire pot en werken we aan een nieuwe website voor een betere gebruikservaring”, aldus medeoprichter Jouri Schoemaker. Volgende stap: de wereld – óf het supermarktschap - veroveren. “Volgend jaar beslissen we of we over de grens gaan, of we kiezen ervoor om als merk uit te breiden naar de schappen van Picnic of Albert Heijn.” 

Verliezer: We Love Musthaves
Naast de Facebookpagina ‘Gedupeerden We Love Must Haves’ (327 volgers) die al sinds 2018 bestaat, kreeg de Brabantse webshop We Love Musthaves er deze week nog meer slechte publiciteit bij. Het bedrijf had de hoofdrol in de nieuwe aflevering van Tim Hofmans YouTube-serie BOOS, naar aanleiding van een storm aan klachten over tassen die nooit geleverd werden of retourneringen die niet werden terugbetaald. Diezelfde klachten waren voor de ACM onlangs reden om de modewebshop een dwangsom van tweeduizend euro per week op te leggen. Inmiddels is het niet alleen meer voor de gedupeerde klanten, maar ook voor eigenaresse Melanie Karowleski genoeg geweest. De Brabantse trok deze week de stekker uit haar onderneming en zoekt hulp bij de gemeente Tilburg om klanten alsnog terug te kunnen betalen. “Ik kan wel zeggen dat de laatste jaren zijn uitgelopen op een complete mislukking.”   

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in