De kerstperiode is traditioneel de belangrijkste periode in het jaar voor de meeste retailers. Vanwege Covid-19 is het voor veel retailers zelfs nog belangrijker dan andere jaren. Echter voelt elke retailer ook de verantwoordelijkheid ten aanzien van de volksgezondheid.
Idealiter gaan de consumenten hun kerstinkopen doen vanaf 6 december en komen ze mooi verspreid t/m 24 december in de winkels. Echter, veel consumenten wachten lang met het inkopen van hun kerstcadeaus waardoor er weer wordt gevreesd voor volle winkels en de uitdagingen die dat met zich meebrengt.
In de data van vorig jaar zien we in de week voor kerstmis 15 tot wel 25% meer winkelbezoeken dan de voorgaande weken.
Stocard heeft daarom een intelligente campagne ontwikkeld. Door te kijken naar wie vorig jaar tussen 15 en 31 december 2019 zijn inkopen bij een specifieke retailer heeft gedaan, weten ze perfect wie traditioneel lang wacht met inkopen. Door nu deze consument al vroeg in december te benaderen met een aanbod van de retailer, met de hint om dit jaar al eerder de inkopen te doen, hoopt Stocard samen met diverse retailers zijn verantwoordelijkheid te nemen en consumenten te motiveren vooral inkopen te doen, maar niet te wachten tot net voor de feestdagen.
Er staan al enkele campagnes gepland vanaf begin december. Het team van Stocard kan binnen 1 dag met een retailer afstemmen hoe groot deze groep is en een campagne opzetten. Benieuwd? Mail naar emile@stocardapp.com en zorg ook voor een betere spreiding in winkelbezoeken
Reacties 0