RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Zo kijkt WE Fashion naar de winkel van de toekomst
Geen kassa’s maar servicepoints, tientallen digitale schermen met social media-beelden en smart technology als kers op de taart. Voor zijn nieuwe flagshipstore aan de Kalverstraat trok modeketen WE Fashion alles uit de kast. RetailTrends nam er een dag voor de officiële opening alvast een kijkje.
Nieuwe outlet gaat open in coronatijd: trots, maar geen feestje
Coronacrisis of niet, donderdag gaat Amsterdam The Style Outlets open. Het is het vierde outletcentrum van het land en het eerste in de Randstad. "Het lichtpuntje dat we in deze tijd nodig hebben", zegt center manager Marcel Herben.
Debbie Klein: 'V&D was mijn university of retail'
Debbie Klein is een van de weinige vrouwelijke ceo’s in de Nederlandse retail. Ze begint haar loopbaan in de merkenwereld en inmiddels staat ze aan het roer van Leen Bakker en Kwantum. Het echte klappen van de zweep leert ze in haar jaren ze bij V&D, vertelt ze in de RetailTrends Podcast. Het gesprek in vijf quotes.
Wat wil Paprika met Promiss?
Het Belgische Paprika, dat ook in Nederland actief is, neemt Promiss over. Het damesmodemerk gaat online verder. Topman Vincent Rousseau over de plannen met Promiss.
Podcast: Retaillessen Peter van den Hurk (Le Ballon en Invito)
Peter van den Hurk (52) is eigenaar van Le Ballon en Invito, twee retailformules die zich met schoenen, kleding en accessoires richten op vrouwen. Le Ballon is volgens Van den Hurk een van de laatste multibrand boutiekketens in fashion. Deze trotse Brabander is een door de wol geverfde fashionretailer die overloopt van de creatieve ideeën. We spreken over hoe hij zijn jonge team de ruimte geeft om te excelleren en over hun rol bij het ontwerp en de inrichting van nieuwe vestigingen.
Reacties 0