Het Belgische Paprika, dat ook in Nederland actief is, neemt Promiss over. Het damesmodemerk gaat online verder. Topman Vincent Rousseau over de plannen met Promiss.
Begin dit jaar viel het doek voor de veertien winkels van Promiss in Nederland. Moederbedrijf FNG sprak van een nieuwe strategie: de focus komt op online te liggen. Afgelopen zomer ging FNG failliet, waarna Promiss in handen kwam van de FLV Group van Martijn Rozenboom. Net als de ketens Miss Etam, Claudia Sträter, Expresso en Steps.
Claudia Sträter en Expresso werden al snel doorverkocht aan de Van Uffelen Groep. Ook Promiss wordt nu dus van de hand gedaan. De Belgische keten Paprika (135 winkels - waarvan 25 in Nederland - en gespecialiseerd in een maatje meer) heeft het merk en het klantenbestand overgenomen. RetailTrends belde met topman Vincent Rousseau.
Waarom neemt u Promiss over?
"Promiss is niet meer aanwezig in de Nederlandse winkelstraten, maar de naam is wel heel bekend in Nederland. We zijn ervan overtuigd dat Promiss als merk een toekomst heeft. Promiss verkoopt kleding tot maat 54 en dat is precies ons segment. In...
Het Belgische Paprika, dat ook in Nederland actief is, neemt Promiss over. Het damesmodemerk gaat online verder. Topman Vincent Rousseau over de plannen met Promiss.
Begin dit jaar viel het doek voor de veertien winkels van Promiss in Nederland. Moederbedrijf FNG sprak van een nieuwe strategie: de focus komt op online te liggen. Afgelopen zomer ging FNG failliet, waarna Promiss in handen kwam van de FLV Group van Martijn Rozenboom. Net als de ketens Miss Etam, Claudia Sträter, Expresso en Steps.
Claudia Sträter en Expresso werden al snel doorverkocht aan de Van Uffelen Groep. Ook Promiss wordt nu dus van de hand gedaan. De Belgische keten Paprika (135 winkels - waarvan 25 in Nederland - en gespecialiseerd in een maatje meer) heeft het merk en het klantenbestand overgenomen. RetailTrends belde met topman Vincent Rousseau.
Waarom neemt u Promiss over?
"Promiss is niet meer aanwezig in de Nederlandse winkelstraten, maar de naam is wel heel bekend in Nederland. We zijn ervan overtuigd dat Promiss als merk een toekomst heeft. Promiss verkoopt kleding tot maat 54 en dat is precies ons segment. In een andere stijl, die complementair is aan die van Paprika."
Op welke manier vullen ze elkaar aan?
"Paprika is meer casual, meer trendy. Terwijl Promiss wat chiquer, meer stedelijk is. Zowel wat prijs als stijl betreft, is er een complementariteit."
Promiss gaat online verder, heeft u nog overwogen om met fysieke winkels door te gaan?
"Het is een bewuste keuze geweest van ons om online aanwezig te zijn. Voor de toekomst sluiten we niet uit dat we hier en daar in warenhuizen corners maken, maar zelfstandige boetieks zijn niet aan de orde."
U zei eerder tegen RetailTrends dat Paprika op korte termijn 50 procent van de omzet uit online wil halen. Nu is dat 35 procent. Deze overname zal helpen bij die ambitie...
"We zijn heel actief met het groter maken van onze eigen website. We kennen een heel sterke groei online. Als Promiss een digitaal merk wordt, zal het ons helpen om sneller naar die vijftig procent online-omzet te geraken."
Op de site van Promiss wordt afgeteld: in februari gaat de webshop online?
"Ja, we zijn heel druk bezig met het voorbereiden van nieuwe collecties. Als we het goed willen doen, neemt het tijd in beslag om de producten geproduceerd te krijgen."
Een tijdje terug werd de naam van Paprika ook genoemd als geïnteresseerde in Miss Etam. Wat kunt u daarover zeggen?
"Het enige dat ik kan zeggen is dat we na het faillissement van FNG interesse hebben getoond. Maar de curator heeft een andere weg gekozen. Dus wij focussen ons op Paprika en nu ook op Promiss."
Miss Etam speelt nu niet meer?
"Nee."