Cosmeticaketen Douglas is gestart met de bouw van een nieuw geautomatiseerd distributiecentrum. Het logistieke centrum komt over de grens in het Duitse Hamm.
Het dc moet de sterk stijgende onlineverkopen ondersteunen. De afgelopen tien jaar stegen de verkopen uit de webshop jaarlijks met zo'n 35 procent. Vanuit het centrum van 38 duizend vierkante meter in Hamm bedient Douglas Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland. De logistieke hub heeft ruimte voor 150 duizend artikelen en in de toekomst wordt het ook gebruikt voor het verzamelen van retouren. Het distributiecentrum maakt gebruik van een geautomatiseerde 'shuttle-oplossing' met acht kilometer aan transportband.
"Nu zetten we weer een beslissende stap voorwaarts om het bedrijf te ontwikkelen tot het eerste volledig geïntegreerde Europese beautyplatform met een echt netwerk van online winkels, marktplaats en detailhandel", aldus Tina Müller, ceo van Douglas Group. Eerder liet de cosmeticaketen ook al weten zijn marktplaats naar drie nieuwe landen uit te rollen.
Reacties 0