Appdate: Virtueel make-up testen met Google

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week de apps van Google, Resengo en Wehkamp.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week de apps van Google, Resengo en Wehkamp.

Google
Gebruikers van de Google-app kunnen hier vanaf nu ook cosmetica testen. De techreus ging hiervoor onlangs een samenwerking aan met ModiFace en Perfect Corp. Met de applicatie kunnen consumenten make-up proberen van onder meer Mac, L'Oréal, Black Opal en Charlotte Tilbury. Google hoopt met de nieuwe functie dat het makkelijker wordt om cosmeticaproducten te shoppen zonder dat je de mogelijkheid hebt om ze uit te proberen.

Resengo
Bij onze zuiderburen zoekt Dirk Gypen - de man achter het platform Resengo - naar een oplossing zodat horeca- en retailzaken zo snel mogelijk weer open mogen. Het idee is dat klanten straks de Coronalert-app tonen voordat hij of zij een winkel binnenstapt. Bij een groen scherm ben je welkom. Het plan gaat nog een stapje verder: Trace Against Corona biedt ondernemers een app aan zodat ze aan de hand van de Coronalert-tracering kunnen zien hoeveel mensen er in de zaak zijn geweest en of daar eventueel besmette personen tussen hebben gezeten. Zo vallen verplichte sluitingen in de toekomst wellicht te vermijden.

Wehkamp
Webwinkel Wehkamp heeft deze week een nieuwe tool in zijn app geïntroduceerd waarbij klanten make-upproducten virtueel op hun gezicht kunnen uitproberen. De zogheten 'Magic Mirror' maakt hiervoor gebruik van augmented reality. Wehkamp is naar eigen zeggen het eerste online warenhuis van Nederland dat deze technologie op deze manier inzet. De dienst werkt nu voor een gedeelte van het assortiment, maar dat zal later uitgebreid worden.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen