Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Lidl, Gucci en Walmart.
Lidl
Lidl heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee iedereen manager kan worden van zijn eigen supermarkt. In de simulatiegame, die My Lidl World heet, verhuist de hoofdpersoon naar een nieuwe stad waar hij of zij een supermarkt in kan richten, opdrachten kan doen en bonuspunten kan behalen. Daarnaast krijgen spelers punten voor elke tevreden klant. De app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play.
Gucci
Gucci promoot zijn nieuwste parfum Bloom Profumo di Fiori met een augmented reality-ervaring via Snapchat. Door gebruik te maken van de juiste lens in de foto-app kunnen...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Lidl, Gucci en Walmart.
Lidl
Lidl heeft een nieuwe app gelanceerd waarmee iedereen manager kan worden van zijn eigen supermarkt. In de simulatiegame, die My Lidl World heet, verhuist de hoofdpersoon naar een nieuwe stad waar hij of zij een supermarkt in kan richten, opdrachten kan doen en bonuspunten kan behalen. Daarnaast krijgen spelers punten voor elke tevreden klant. De app is gratis te downloaden in de App Store en Google Play.
Gucci
Gucci promoot zijn nieuwste parfum Bloom Profumo di Fiori met een augmented reality-ervaring via Snapchat. Door gebruik te maken van de juiste lens in de foto-app kunnen gebruikers een virtuele 'droomtuin' vol rozenblaadjes, doornige paden en stromende fonteinen betreden. Snapchatters kunnen door de tuin 'lopen' op zoek naar het luchtje, wat vervolgens direct kan worden besteld.
Walmart
Walmart heeft de handen ineen geslagen met de populaire app TikTok. De twee partijen hebben samen een 'shoppable' livestream gelanceerd, waarbij gebruikers een uur lang modeitems van Walmart voorbij zagen komen op TikTok. Vervolgens konden ze de producten kopen zonder de app te verlaten. Hoewel het evenement nu afgelopen is, kunnen klanten nog steeds artikelen aanschaffen via de TikTok-pagina van Walmart. De samenwerking met de retailer markeerde de eerste shoppable livestream van TikTok in de Verenigde Staten.