Na Jumbo en Coop meldt ook Plus een flinke omzetgroei. De omzet steeg vorig jaar met ruim veertien procent naar drie miljard euro. In 2019, dat een week minder kende, was dat 2,6 miljard.

Overnames niet meegerekend was er een groei van twaalf procent. Daarmee groeit Plus harder dan de markt, die volgens Nielsen negen procent won. Het marktaandeel van Plus steeg van 6,5 naar 6,7 procent. Online steeg de omzet met maar liefst 130 procent. Volgens Plus zaten er ook veel nieuwe klanten bij.

Algemeen directeur Duncan Hoy spreekt van een zeer bewogen jaar. Hij zegt zich te realiseren dat veel andere branches niet zulke mooie cijfers kunnen presenteren. "Veel van onze ondernemers hebben samenwerking gezocht met lokale winkeliers, horeca of producenten om ook op die manier ons steentje bij te dragen."

Vorig jaar hebben alle winkels van Plus elektronische schaplabels gekregen. Ook is in honderd winkels de vleeswaren- en kaasafdeling vernieuwd en is een zelfde aantal winkels voorzien van zelfscankassa's (scan & go). Eind 2022 of begin 2023 hoopt Plus een nieuw gemechaniseerd distributiecentrum in Oss in gebruik te kunnen nemen. De bouw ervan begon vorig jaar. Inmiddels is het hoogste punt bereikt en wordt gewerkt aan het wind- en waterdicht maken van het pand.