RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Zo ziet Hans Anders de nieuwe opticien
De witte jassen zijn al een tijdje weg en langzaamaan wordt de opticien meer en meer fashionretailer. Wat betekent dat voor het personeelsbeleid? We bespreken het met Esther Bodde, HR director van optiekketen Hans Anders.

'Bondscoach' Tjeerd Jegen over zes jaar HEMA
Tjeerd Jegen zwaait na zes jaar af als ceo van HEMA. In de RetailTrends-podcast gaat hij uitgebreid in op zijn lessen, ervaringen, successen en tegenslagen. Zes jaar HEMA-leiderschap gevat in acht quotes.

Hoe een nieuwe eigenaar Vitaminstore een boost moet geven
Vitaminstore krijgt een nieuwe eigenaar: investeerder Nobel Capital Partners neemt de webshop en 32 winkels over. Wat betekent dit voor de koers van de verkoper van voedingssupplementen en natuurcosmetica? We vroegen het medeoprichter en commercieel directeur Alain Vermeulen.

Ooit een kroonluchter van Nike-sneakers gezien?
Het van oorsprong Amerikaanse fashionmerk Kith heeft voor het eerst voet aan Europees land gezet, en wel in Parijs. Aan de Champs-Élysées heeft de retailer intrek genomen in het monumentale pand Pershing Hall, dat gebouwd is in de achttiende eeuw. Eén blik op de façade zegt genoeg: we hebben hier te maken met een echte flagshipstore. Een fotoserie.

Hoe gemaksformule 7-Eleven een succes werd
7-Eleven is in de Verenigde Staten alom bekend, maar tot een paar jaar terug kende klanten de naam vooral van bezinestations en een plek waar je sigaretten kan halen. Totdat de retailer in 2019 een gemaksformule introduceerde waar de consument vers eten en speciaalbier kon kopen, de zogeheten 'Evolution Store'. Een video.