Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van DHL, Budbee en Colruyt.
DHL
DHL heeft een app voor consumenten gelanceerd. Met ‘Mijn DHL’ kunnen klanten alle pakketten die via de bezorgdienst naar hen onderweg zijn volgen en kunnen ze tot het laatste moment het bezorgtijdstip of de gewenste afleverplek wijzigen. Daarnaast kunnen consumenten met de app ‘eenvoudig’ een pakket voorbereiden en verzenden, zonder te hoeven printen. De app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van DHL, Budbee en Colruyt.
DHL
DHL heeft een app voor consumenten gelanceerd. Met ‘Mijn DHL’ kunnen klanten alle pakketten die via de bezorgdienst naar hen onderweg zijn volgen en kunnen ze tot het laatste moment het bezorgtijdstip of de gewenste afleverplek wijzigen. Daarnaast kunnen consumenten met de app ‘eenvoudig’ een pakket voorbereiden en verzenden, zonder te hoeven printen. De app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store.
Budbee
Ook bezorgdienst Budbee heeft een nieuwe feature voor consumenten gelanceerd. Het gaat om een zoekfunctie voor zijn bestaande app, waarmee consumenten producten kunnen vinden bij klanten van de bezorgdienst. Daarnaast kunnen gebruikers met de vernieuwde app de precieze tijd en locatie van de pakketbezorging regelen. De zoekfunctie is vooralsnog alleen in Zweden beschikbaar maar Nederland zou ‘hoog op de prioriteitenlijst staan’ wat betreft de uitrol, aldus Budbee tegen Emerce.
Colruyt
Colruyt heeft een nieuwe functie gelanceerd voor zijn SmartWithFood-app. De Belgische supermarktketen introduceert de Eco-score, waarmee klanten kunnen zien hoe een product scoort op het gebied van duurzaamheid. De vormgeving van de Eco-score doet denken aan het ‘stoplicht’ van de Nutri-score, met de letters A (groen, lage milieu-impact) tot en met E (rood, hoge milieu-impact). Volgens Colruyt kunnen klanten zo in een oogopslag zien welke producten een kleine ecologische voetafdruk hebben en makkelijker een bewuste keuze maken. In de app zijn zo’n 2500 producten voorzien van de Eco-score.