PostNL lanceert gerobotiseerde pakketautomaat samen met Jumbo

PostNL lanceert gerobotiseerde pakketautomaat samen met Jumbo

PostNL heeft woensdag een gerobotiseerde pakketautomaat gelanceerd in de Jumbo Foodmarkt Leidsche Rijn te Utrecht. Het apparaat is in staat om volledig gerobotiseerd pakketten uit te geven en aan te nemen.

De pakketautomaat is tot stand gekomen in samenwerking met Jumbo en distributeur Dujardin-Remmers. Klanten kunnen met de automaat zelf - via een volgens PostNL ‘gemakkelijk te bedienen’ schermpje op de muur - hun pakket ophalen, zonder hulp van een medewerker. Om de veiligheid te waarborgen krijgt elke klant vooraf een unieke pincode per email of sms, waarmee het pakket uit de automaat kan worden gehaald. Daarnaast kunnen klanten met de nieuwe machine een pakket afgeven voor verzending. 

Met een capaciteit van tweehonderd pakketten is de nieuwe generatie automaten vier keer zo groot als de reguliere variant. De automaat in Utrecht wordt een half jaar getest. Vanaf eind dit jaar is het de bedoeling dat de nieuwe pakketautomaten bij steeds meer PostNL-punten door het hele land in gebruik worden genomen. 


 

Reacties 4


Hans Linssen 12 mrt, 23:19

Yeah goed idee, kunnen ze alle bezorgers ontslaan... Nog een paar jaar en niemand hoeft meer te werken...


Richard L 11 mrt, 15:09

SUPER! Nu nog robot's die pakketten ZONDER vertraging bezorgen EN NIET bij de buren aan de andere kant van de straat of in een ander flatgebouw in dezelfde straat! Goh..... Dat zou een hele mooie vooruitgang zijn.....


Robin Franken 11 mrt, 14:36

Al enkele jaren actief dit concept uit te rollen. Was geen interesse, nu snap ik waarom!

Volledig autonoom inzetbaar 24/07 inname en uitgifte van pakketten. WIFRAbox.

Ideaal voor top 20 producten terwijl winkel gesloten is. Of intro nieuwe phones, winkelpleinen voor centraal afgifte punt.


Jacky Bogardy 11 mrt, 11:13

Geweldig! Dit wordt de toekomst! En nu nog overal in woonwijken ook zulke ruimtes waardoor er door bestelbussen als mensen niet thuis zijn dubbel moet worden bezorgd. Dit zou betekenen dat er minder milieu vervuiling is en minder verkeer in de straten. Mensen zijn zelf verantwoordelijk als ze online bestellen als ze weten dat ze niet thuis zijn om het op een pakketpunt te laten afgeven door de bezorger.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!