Extra maatregelen in Mall of the Netherlands wegens drukte

In Mall of the Netherlands worden extra maatregelen genomen om de drukte te beheersen. Dat meldt de gemeente Leidschendam-Voorburg in een verklaring.

Sinds de opening vorige week donderdag kwamen er veel mensen kijken en winkelen, meldt de gemeente. Op sommige plekken in het overdekte winkelcentrum was het daardoor druk. Bij de versmarkt Fresh is eenrichtingsverkeer ingesteld en horecaondernemers mogen eten alleen nog maar in dichte verpakking aanbieden. Zo wordt voorkomen dat mensen het ter plekke nuttigen. Ook komt er eenrichtingverkeer rondom de kiosken.

Mall of the Netherlands gaat extra borden plaatsen en via de geluidsinstallatie extra aandacht vragen voor de regels. Daarnaast wordt het parkeren beter gespreid, zodat mensen meer gebruik gaan maken van de verschillende ingangen. Waar nodig worden mensen aangesproken door zowel medewerkers van het winkelcentrum als door handhavers van de gemeente. De gemeente benadrukt overigens dat de bezoekersaantallen niet zijn overschreden.

Burgemeester Klaas Tigelaar vraagt mensen nadrukkelijk om alleen naar de Mall of the Netherlands te gaan voor de noodzakelijke boodschappen of als ze een afspraak hebben: "Kom straks als er weer meer kan de Mall bezoeken om te kijken hoe mooi het geworden is." Projectdirecteur Teun Koek sluit zich in de verklaring bij de oproep van de burgemeester aan.

Zie ook:

Reacties 2


Rob Bakker 26 mrt, 13:57

Deze week de Mall zakelijk bezocht. En inderdaad veel te druk. Weinig discipline bezoekers, geen mondkapjes en nuttigen van etenswaren. Ook de aangegeven looprichting wordt niet gevolgd. Sprak beveiliging aan op controle van niet dragen mondkapjes maar dat deden ze al (op zelfde moment lopen er 4 personen langs zonder :)). Doen dus niets.
Ook foodplein is volledig openen voor nuttigen etenswaren. Kortom ... privé kom ik hier over een half jaartje wel weer eens kijken. The Mall zelf is zeker het bezoeken waard. Fraai opgezet.


Leonard Van Liere 26 mrt, 18:08

Is het nou zo moeilijk om mensen zonder mondkapje er uit te filteren ? Juist door deze mensen aan te spreken bevorder je eenvoudig het naleven van de overige coronamaatregelen. Al die mensen die zich niet aan de regels houden verknoeien het voor de totale horeca en retailbranche. Dan wordt het dus wachten op de zomer (?) of ...............

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!