Websuper Ocado investeert in zelfrijdende busjes en robots

Websuper Ocado investeert in zelfrijdende busjes en robots

De Britse websupermarkt Ocado neemt een belang in Oxbotica, een bedrijf dat zelfrijdende bezorgbusjes en magazijnrobots maakt. Voor het belang legt Ocado tien miljoen pond neer. 

Samen met Oxbotica gaat de websuper hardware en software bouwen voor zelfrijdende auto's. Het uiteindelijke doel van Ocado is dat het bedrijf de complete 'end-to-end-operation' (van de order picken tot aan de deur van de klant) autonoom kan uitvoeren, vertelt Alex Harvey, head of advanced technology aan BBC. Voor de klant betekent het dat een zelfrijdende auto voor je deur stopt en een robot de boodschappen naar je voordeur brengt. 

Eerder investeerde Ocado ook al in Myrmex, een partij die gespecialiseerd is in het automatiseren van pick-uppoints. Naast een websuper is Ocado de laatste jaren uitgegroeid tot een technologieplatform dat gebruikt wordt door retailers wereldwijd. 

 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!