Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Weekday, Instagram en Lidl.
Weekday
Het kledingmerk Weekday, onderdeel van de H&M Group, heeft de handen ineen geslagen met het techbedrijf Zliide voor de ontwikkeling van een nieuwe app. Door de app te gebruiken kunnen klanten van Weekday precies zien hoe het ervoor staat met de winkelvoorraad van een specifieke vestiging. De applicatie biedt daarnaast de mogelijkheid een bestelling te plaatsen en binnen drie uur gratis te laten bezorgen per Zliide-fietskoerier. Met de app kun je bovendien de rij bij de kassa overslaan. Door je smartphone bij de Zliide-tag van het kledingstuk in de winkel te houden, kun je het item in de app selecteren en afrekenen.
...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Weekday, Instagram en Lidl.
Weekday
Het kledingmerk Weekday, onderdeel van de H&M Group, heeft de handen ineen geslagen met het techbedrijf Zliide voor de ontwikkeling van een nieuwe app. Door de app te gebruiken kunnen klanten van Weekday precies zien hoe het ervoor staat met de winkelvoorraad van een specifieke vestiging. De applicatie biedt daarnaast de mogelijkheid een bestelling te plaatsen en binnen drie uur gratis te laten bezorgen per Zliide-fietskoerier. Met de app kun je bovendien de rij bij de kassa overslaan. Door je smartphone bij de Zliide-tag van het kledingstuk in de winkel te houden, kun je het item in de app selecteren en afrekenen.
Instagram
Influencers en bedrijven kunnen elkaar straks vinden op een aparte marktplaats die Instagram aan het ontwikkelen is. Op die manier kunnen de twee partijen sponsordeals sluiten. In zogenaamde 'creator shops' moeten influencers zelf producten kunnen verkopen. Instagram wil daarnaast gebruikers van het platform helpen een deel van de verkoopprijs te innen als iemand via foto's of video's van een influencer besluit het product te kopen. De service is een initiatief van Facebook om geld aan Instagram te verdienen.
Lidl
Klanten van supermarkt Lidl kunnen in Duitsland tegenwoordig hun boodschappen contactloos afrekenen via de Lidl Plus-app. Aan de kassa kunnen klanten digitaal coupons inwisselen en meteen ook afrekenen. Het systeem werkt niet via NFC, maar via een QR-code. De aankopen moeten vervolgens in de app nog bevestigd worden met een pincode of vingerafdruk.