Het beste van RetailTrends: week 17

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Jumbo en Xenos zorgen voor blije klanten én medewerkers
Retail is mensenwerk. Dat betekent niet alleen dat je wilt dat de klant tevreden de deur uitloopt, maar ook dat medewerkers met een glimlach op de werkvloer staan. Hoe doe je dat? Dat vertellen Linda Keijzer (ceo van Xenos) en Cees van Vliet (coo bij Jumbo) in een gesprek met Nick Botter, chief innovation officer bij Salesforce. Het gesprek wordt geleid door Rupert Parker Brady en Markus Konings (Sandenburg Concept Creation). Het gesprek in zes quotes.

Hoe Christine le Duc overeind blijft tijdens de coronacrisis
Ceo Audrey van Ham van Christine le Duc is trots. De erotiekketen heeft de coronacrisis goed doorstaan. Dankzij online, waar diverse initiatieven zijn ontplooid. Maar ook dankzij het tijdig snijden in het winkelnetwerk, al vóór de crisis. “Gelukkig hebben we dat gedaan, anders waren we er misschien niet meer geweest.

Startup van de maand: Arkive
Zeven miljoen cosmeticaproducten belanden jaarlijks in de prullenbak. Dat moet anders, vond Sinem Tuncer en ze richtte Arkive op. Met de startup geeft ze onder meer make-up, parfum en andere beautyartikelen een tweede leven. “We zijn de eerste outlet voor beauty ter wereld.”

Podcast: Retaillessen van Lizan van der Pol (Bagels & Beans)
Lizan van der Pol (36) is sinds begin begin 2021 mede-eigenaar van Bagels & Beans. In 2008 start zij haar carrière bij deze lunchroomketen. Als franchisemanager leert zij het de keepjes van het vak. Ze groeit door via operations naar business development en is nu dus directielid en mede-eigenaar, samen met de oprichters. Laat je inspireren door het enthousiasme van deze spin in het web van Bagels & Beans.

5 learnings voor een succesvolle digitale transformatie
De digitale transformatie, vind maar eens een retailmerk dat zich daar niet mee bezighoudt. Ondanks een enthousiast begin, flinke investeringen, slimme modellen en kostbare consultancytrajecten blijven echte resultaten vaak uit. Maar liefst tachtig tot negentig procent van de organisaties die in een veranderproces zitten, worstelt met het slagen ervan, stelt Menno Lanting.  “Ik vraag me dan direct af: maar waarom valt het zo tegen? Dat vind ik veel leuker om te onderzoeken dan de succesfactoren.” 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!