Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Bobbi Brown, Boma en Verifyt.
Bobbi Brown
Het Amerikaanse make-upmerk Bobbi Brown en Perfect Corp., wereldwijde leverancier van schoonheidstechnologie-oplossingen, maken zich op voor een digitale transitie. Met de lancering van een nieuwe webervaring, die gebruikmaakt van AR en AI, geven zij klanten online schoonheidsadvies. Klanten komen via de online omgeving in contact met een make-upartiest die hen doormiddel van AR voorziet van een op maat gemaakt advies en productaanbevelingen kan doen.
Boma
Groothandelaar in hygiëneartikelen Boma komt met een mobiele app op de markt die het managen van de schoonmaak makkelijker...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Bobbi Brown, Boma en Verifyt.
Bobbi Brown
Het Amerikaanse make-upmerk Bobbi Brown en Perfect Corp., wereldwijde leverancier van schoonheidstechnologie-oplossingen, maken zich op voor een digitale transitie. Met de lancering van een nieuwe webervaring, die gebruikmaakt van AR en AI, geven zij klanten online schoonheidsadvies. Klanten komen via de online omgeving in contact met een make-upartiest die hen doormiddel van AR voorziet van een op maat gemaakt advies en productaanbevelingen kan doen.
Boma
Groothandelaar in hygiëneartikelen Boma komt met een mobiele app op de markt die het managen van de schoonmaak makkelijker moet maken. Boma in the Pocket (BiP), zoals de app heet, voorziet gebruikers van productinformatie, biedt een bestelfunctie, geeft inzicht in machinegebruik en zorgt ervoor dat klanten makkelijker contact kunnen opnemen met klantenservicemedewerkers. Zo kunnen gebruikers een product scannen om er meer informatie over te lezen of deze te bestellen, of om een instructiefilmpje met handige tips & tricks te bekijken.
Verifyt
Softwarebedrijf NetVirta heeft een 3D-scan-app, genaamd Verifyt, uitgebracht waarmee consumenten foto’s van zichzelf kunnen maken waarvan een 3D-model van hun lichaam wordt gemaakt. Dit model kunnen ze delen met merken om gepersonaliseerde maataanbevelingen te krijgen. Deze nieuwe app zou volgens de ontwikkelaar kunnen bijdragen aan een verminderend aantal retouren voor kleding- en schoenenmerken, conversies kunnen verhogen en klanten een meer persoonlijke ervaring kunnen bieden op afstand.