Edeka vergroot aandelenbelang in Picnic

De Duitse supermarktketen Edeka heeft zijn aandelenbelang in Picnic vergroot. Daarnaast is topman Markus Mosa commissaris geworden bij de online supermarkt. Zo is te lezen in het FD.

Edeka meldt in het onlangs bekendgemaakte jaarverslag dat het zijn belang in Picnic heeft uitgebouwd, zonder verder in financiële details te treden. Ceo Michiel Muller van Picnic bevestigt het bericht, maar wil tegen de krant niet zeggen hoe groot het belang nu is. Over Mosa: “Onze samenwerking gaat nu een stuk verder dan toen we in Düsseldorf van start gingen. En Mosa heeft veel verstand van retail. Dat is altijd welkom.”

Picnic ruilde vorig jaar inkooporganisatie Superunie in voor een eigen samenwerking met Edeka. Ook gaf Edeka vorig jaar aan zijn belang in de online supermarkt te willen verdubbelen. Er zou toen een investering van honderd miljoen euro mee gemoeid zijn. De Duitse supermarkt verkocht in maart dit jaar zijn eigen boodschappenbezorgdienst, Bringmeister, aan een Tsjechische investeerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!