Albert Heijn en bol.com draaien proef met pakketautomaat PostNL

Albert Heijn en bol.com draaien proef met pakketautomaat PostNL

Albert Heijn en bol.com zijn een proef gestart met pakketautomaten van PostNL. De pakketautomaten staan in vijf winkels van Albert Heijn. Bol.com-klanten kunnen er hun bestellingen ophalen en retourneren.

De automaten zijn geplaatst in Albert Heijn-vestigingen in Voorhout, Delft, Alkmaar, Nijmegen en Maastricht. Bij het plaatsen van een bestelling op bol.com kun je de PostNL-pakketautomaat als afhaaloptie selecteren. De locker kun je met een code openen. Ook andere pakketten die voorzien zijn van een PostNL-verzendlabel kun je hier ophalen of retourneren.

De pakketkluizen hebben zestien tot 49 lockers van verschillende formaten. De automaten zijn bereikbaar tijdens de openingstijden van Albert Heijn. Voor Maastricht en Nijmegen geldt dat de kluizen dag en nacht beschikbaar zijn, aangezien deze buiten de winkel staan.

Sinds 2013 is het voor bol.com-klanten mogelijk om hun bestelling bij een afhaalpunt van de webwinkel in een Albert Heijn-winkel af te halen.

Reacties 4


Jan de Vries 17 mei, 21:36

Deze pakket automaten zijn voor fraude gevoelig. Ben er samen met nog een paar anderen door opgelicht. Afzender maakt online een verzendlabel aan. Gaat vervolgens naar de zelfscan, scant het pakketje en doet daarna niks in de container. Het systeem geeft dan door dat er wat verstuurd gaat worden en na een paar dagen staat het pakket op onbekend. Na onderzoek word het pakket bij Postnl als vermist beschouwd.


Thefizzlee Nl 18 mei, 20:45

Klinkt als een mooie uitkomt om meer zelfstandig je pakket op te halen of te verzenden, opzich is het dag en nacht beschikbaar zijn ook mooi maar heb wel vraagtekens bij de veiligheid hiervan, als zo'n ding buiten de winkel staat kan deze snachts gemakkelijk opengebroken worden, of dieven wachten op een afstand tot iemand zijn pakket ophaald en overvallen deze persoon dan, daarnaast zal het pakketje in de winter maanden wel erg koud worden zo buiten in de nacht, ben benieuwd hoe deze kwesties opgelost kunnen worden, verder is dit een mooie uitkomst om meer rijen te voorkomen en een snellere doorgang te creëren.


Hadewig Featherwhistle 21 mei, 16:51

Ook in onze buurt staan twee pakketautomaten en ook die worden gebruikt voor fraude. Mensen bestellen iets in een webshop, verzinnen een naam en een bestaand adres, en kiezen aan het eind voor bezorgen bij een automaat. Gevolg: de echte bewoner weet van niets en de dader krijgt een mailtje wanneer het pakje is af te halen. Wij hebben nu al 4 aanmaningen binnen dankzij zo'n boomvrucht die zo aan gratis spullen komt.


Oscar Bunbury 25 mei, 23:33

Hetzelfde is bij mij gebeurd: “Afzender maakt online een verzendlabel aan. Gaat vervolgens naar de zelfscan, scant het pakketje en doet daarna niks in de container. Het systeem geeft dan door dat er wat verstuurd gaat worden en na een paar dagen staat het pakket op onbekend. Na onderzoek word het pakket bij Postnl als vermist beschouwd.”

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!