Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Hotter Shoes, Continente en Woolworths.
Hotter Shoes
Het Britse schoenenmerk Hotter Shoes is het eerste merk in Groot-Brittannië dat augmented reality integreert in zijn app. De technologie maakt het voor klanten mogelijk om schoenen virtueel te passen om zo de juiste maat, kleur en design uit te kiezen, zonder dat ze daarvoor hun huis uit moeten. In de Hotter-app zijn nu diverse producten beschikbaar voor de AR-technologie. Meer productcategorieën zullen in de toekomst worden toegevoegd.
...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Hotter Shoes, Continente en Woolworths.
Hotter Shoes
Het Britse schoenenmerk Hotter Shoes is het eerste merk in Groot-Brittannië dat augmented reality integreert in zijn app. De technologie maakt het voor klanten mogelijk om schoenen virtueel te passen om zo de juiste maat, kleur en design uit te kiezen, zonder dat ze daarvoor hun huis uit moeten. In de Hotter-app zijn nu diverse producten beschikbaar voor de AR-technologie. Meer productcategorieën zullen in de toekomst worden toegevoegd.
Continente
De Portugese supermarkt Continente heeft onder de naam Continente Labs een eerste kassaloze supermarkt geopend in Lissabon. De opzet en het concept hebben veel weg van Amazon Go. De winkel is zo'n 150 vierkante meter groot. Wil je een aankoop in de supermarkt doen, heb je daar de Continente Labs-app voor nodig. Bij de ingang kun je een QR-code scannen en bij het verlaten van de winke hoef je niet af te rekenen. Dat gebeurt namelijk via de betaalgegevens die aan de app gekoppeld zijn.
Woolworths
Steeds meer partijen komen met een eigen betaaldienst, denk bijvoorbeeld aan Apple Pay of Google Pay. De Australische supermarktketen Woolworths behoort intussen ook tot die groep. De retailer lanceerde onlangs zijn eigen betaaldienst Wpay, waarmee klanten in alle winkels van Woolworths kunnen afrekenen. Zo wil het bedrijf de klanten een geïntegreerde in-store en digitaal betaalplatform aanbieden waarbij zij van hun digitale portomonnee gebruik kunnen maken.