Aantal vegetariërs blijft stijgen

Steeds meer Nederlandse consumenten overwegen vegetariër te worden. De Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) zegt steeds meer telefonische vragen te ontvangen. “Er is iedere keer weer wat aan de hand in de vleesindustrie. Mensen vertrouwen daardoor steeds minder op vlees en gaan op zoek naar alternatieven”, aldus NVB-woordvoerder Vibeke Helder.

Uit onderzoek van GfK Panel Services blijkt dat ook. Het constateert dat de verkoop van vleesvervangers de afgelopen drie jaar flink is gestegen. Vorig jaar besteedde de Nederlandse consument gemiddeld 28 euro per jaar aan vleesvervangers. Dat is 8 euro meer dan in 2002.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!