'HEMA richt zich op Benelux en Frankrijk, winkels moeten gezelliger'

'HEMA richt zich op Benelux en Frankrijk, winkels moeten gezelliger'

HEMA moet zich focussen op de thuismarkten Benelux en Frankrijk. Enkele winkels in verre oorden zullen sluiten. Dat zegt de net aangetreden topvrouw Saskia Egas Reparaz in een interview met het FD.

Egas Reparaz, die overkwam van Etos, is de opvolger van Tjeerd Jegen. Onder zijn leiding opende HEMA winkels in onder meer de Verenigde Arabische Emiraten, Mexico en andere verre landen. HEMA moest een wereldmerk worden. "Al die landen kosten inzet en aandacht. Misschien is buitenlandse expansie best een goed idee, ooit, maar het is nu niet opdracht één." Waar winkels zullen verdwijnen, wordt binnenkort bekendgemaakt.

Daarmee volgt Egas Reparaz de lijn van de nieuwe eigenaren van HEMA, investeringsmaatschappij Parcom en Jumbo-familie Van Eerd. Ze vindt dat er ook verbeteringen nodig zijn in de winkels. "Daar is werk te verrichten. We moeten investeren in de winkels, zorgen dat ze gezelliger worden."

Tegen het AD zegt ze dat ook het assortiment anders moet. Er moet meer worden ingespeeld 'op het dagelijks leven van de klant'. "Corona heeft het leven deels veranderd. We werken meer thuis en dus is het zinvol dat wij bijvoorbeeld verlengsnoeren of kussentjes verkopen om lekker te zitten. Sporten gebeurt ook vaker in en om het huis, daar moeten we wat mee." De online activiteiten moeten daarnaast meer verweven worden met de fysieke winkels.

 

 

Reacties 2


Machiel R 7 jun, 12:57

Aandacht aan Benelux en Frankrijk snap ik wel, het gezelliger maken van de winkels niet echt. Volgens mij is assortiment belangrijker dan gezelligheid maar ja ik behoor ook niet tot de directie. Bedrijven als Action en so Low laten zien dat gezellig in het lageprijs segment niet belangrijk is. HEMA is dan geen Action maar schuurt er wel tegenaan.


Gerard Steffers 7 jun, 22:55

Het warenhuis effect terug. Start een eigen merk HEMA en zorg dat men graag binnen loopt niet alleen voor de tompouce.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!