Appdate: Dit verhoogt het gemak van Walmart-personeel

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Walmart, Depop en een samenwerking tussen Uber Eats en Marqt.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Walmart, Depop en een samenwerking tussen Uber Eats en Marqt.

Walmart
Om het gemak voor het personeel op de werkvloer te verhogen, rolt de Amerikaanse supermarktketen Walmart een nieuwe app uit. Met de app moeten dagelijkse taken makkelijker worden en de dienstverlening verbeteren. Elke werknemer krijgt hiervoor een nieuwe Samsung-smartphone ter beschikking. De medewerkers kunnen tijdens werkuren alleen toegang krijgen voor de werkfuncties van de app. Daarbuiten mag de telefoon ook privé gebruikt worden. De app biedt personeel onder meer de mogelijkheid om hun planning voor de komende twee weken in te zien en dient als mobiele prikklok voor het aan- en afmelden.

Marqt
Maaltijdbezorger Uber Eats is de samenwerking aangegaan met supermarktketen Marqt. De bezorgdienst kun je nu inschakelen om je boodschappen van Marqt te bezorgen. Bestellingen worden binnen dertig minuten geleverd. De dienst is momenteel actief in Amsterdam, Heemstede en delen van Haarlem. Een assortiment van vijfhonderd producten is toegevoegd aan de app van Uber Eats. Het gaat om dagelijkse boodschappen, maar ook om borrelhappen, bier, wijn en verse maaltijden. De producten van Marqt worden vanuit de winkels thuis, op het werk of bijvoorbeeld in het park bezorgd tussen 11:00 en 19:00 uur.

Depop
Webwinkel Etsy heeft de tweedehandsapp Depop overgenomen. Daarmee wil Etsy zich richten op de Gen Z-consument. Meer dan negentig procent van de Depop-gebruikers is namelijk jonger dan 26 jaar. Het tweedehandsplatform staat daarnaast bekend om zijn streetwear-aanbod en samenwerkingen met influencers. Etsy richt zich juist meer op een oudere doelgroep, met handgemaakte en tweedehandsproducten.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen