Vorig jaar is de internetomzet van de Nederlandse thuiswinkelbranche voor het eerst boven de twee miljard euro uitgekomen. De omzet groeide in 2005 van 1,68 miljard naar 2,21 miljard euro. Dat blijkt uit cijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org en onderzoeksbureau Blauw Research. Bij de brancheorganisatie zijn ongeveer driehonderd internetwinkels aangesloten.
De internetomzet is inmiddels goed voor zo’n tweederde van de hele thuiswinkelomzet. Als winkelen via bijvoorbeeld catalogi en televisie ook worden meegerekend, komt de thuiswinkelomzet namelijk uit op ruim drie miljard euro. Vooral de verkoop van verzekeringen via het web groeide, met dank aan het nieuwe verzekeringstelsel. In totaal kwamen er vorig jaar zo’n 1,3 miljoen nieuwe internetkopers bij
De beste thuiswinkel van het afgelopen jaar zal donderdag 23 maart beloond worden met de titel beste Thuiswinkel van Nederland. De verkiezing, een initiatief van Thuiswinkel.org, wordt georganiseerd in Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Meer informatie op RetailAgenda.
Omzet webthuiswinkels meer dan 2 miljard
Gepubliceerd op 16 maart 2006 om 00:00
Reacties 0