Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van McDonald's, TikTok en WhatsApp.
McDonald's
Om de loyaliteit onder klanten te vergroten, start McDonald's met het spaarprogramma MyMcDonald's Rewards. Zo koppelt de fastfoodketen waarde aan het product dat de klant koopt. Het loyaliteitsprogramma is alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, beschikbaar in de McDonald's-app. De klant ontvangt honderd punten per uitgegeven dollar. Pas bij 1500 punten kun je gratis een item uit het menu kiezen. Hoe meer punten je spaart, hoe groter de beloning. Zo kost een cheeseburger 1500 punten en een Happy Meal 6000 punten.
TikTok
Video-app TikTok is in het Verenigd...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van McDonald's, TikTok en WhatsApp.
McDonald's
Om de loyaliteit onder klanten te vergroten, start McDonald's met het spaarprogramma MyMcDonald's Rewards. Zo koppelt de fastfoodketen waarde aan het product dat de klant koopt. Het loyaliteitsprogramma is alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, beschikbaar in de McDonald's-app. De klant ontvangt honderd punten per uitgegeven dollar. Pas bij 1500 punten kun je gratis een item uit het menu kiezen. Hoe meer punten je spaart, hoe groter de beloning. Zo kost een cheeseburger 1500 punten en een Happy Meal 6000 punten.
TikTok
Video-app TikTok is in het Verenigd Koninkrijk gestart met een samenwerking met L'Oréal. Consumenten kunnen via TikTok direct producten van Carnier en NYX aanschaffen, maar in de toekomst komen daar nog meer merken bij. De samenwerking is onderdeel van L'Oréals bredere strategie om een gebruiksvriendelijke en creatieve e-commerceplatform te creëren. Eerder deed het dat al met live shoppingevents. L'Oréal is het eerste internationale beautybrand dat zijn producten op TikTok verkoopt.
WhatsApp
WhatsApp breidt binnenkort zijn functies uit met 'Shops'. Dat kondigde ceo Mark Zuckenberg aan op LinkedIn. Het toevoegen van het e-commerceplatform moet het voor retailers mogelijk maken om hun aanbod in WhatsApp te etaleren. Klanten kunnen er een aankoop doen of in gesprek met het betreffende bedrijf. Eenmaal een shop aangemaakt op WhatsApp, dan werkt deze ook voor Facebook en Instagram.