Appdate: Virtueel make-up testen op Instagram

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Tapcart, Instagram en Robomart.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Tapcart, Robomart en Instagram.

Tapcart
Tapcart noemt zichzelf de ‘Shopify voor mobiele apps’ en haalde onlangs een investeringsbedrag op van vijftig miljoen dollar. Waar Shopify e-commercebedrijven helpt bij het opzetten van een website, heeft Tapcart zich gespecialiseerd in mobiele apps. Ze werken samen met merken als Fashion Nova, Pier One Imports en Patta. Het bedrijf zegt binnen enkele weken een op maat gemaakte app op hun platform te kunnen lanceren. Vroeger zou dat minimaal een jaar zou hebben geduurd.

Robomart 
Robomart is naar eigen zeggen de eerste winkel die naar de klant toekomt. Het bedrijf heeft in de Verenigde Staten een geautomatiseerde winkel op wielen op de markt gebracht, die klanten via de app kunnen laten voorrijden. De winkel op wielen staat dan binnen tien minuten voor de deur. De deur van de bus kan vervolgens met de app worden geopend om zo de gewenste items te pakken Ook de deur sluiten gaat via de app. De winkel checkt welke producten er uit de wagen zijn gehaald en schrijft dat bedrag automatisch af van de betaalkaart die gekoppeld is aan de app. De busjes worden wel bestuurd door een chauffeur, maar de shopervaring van de consument is volledig geautomatiseerd.

Instagram
Facebook en L’Oreal hebben de handen ineen geslagen en introduceerden deze week een initiatief waarmee gebruikers op Instagram virtueel make-up kunnen testen door het gebruik van AR. Voor de technologie wordt gebruikgemaakt van ModiFace, het AR- en AI-bedrijf van de modeketen. De nieuwe dienst moet het vertrouwen van online winkelen vergroten bij consumenten. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Meest gelezen