Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Apple, Schiphol en Bolt.
Apple
Om het de klant gemakkelijker te maken om telefoonhoesjes en accessoires te kopen, komt Apple met de App Clip, te vinden in de Apple Store app. De functionaliteit biedt de klant de mogelijkheid om zelf het product af te rekenen. In geselecteerde Apple Stores vind je nu zogeheten App Clips Codes tussen de accessoires en iPhone-hoesjes. Wie interesse heeft in een van de toebehoren kan met zijn iPhone de App Clips Codes scannen en direct via de app afrekenen.
Schiphol
Even snel nog wat te eten scoren op Schiphol kan voor reizigers voortaan via de app van de luchthaven. Afhalen kan vervolgens bij de...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Apple, Schiphol en Bolt.
Apple
Om het de klant gemakkelijker te maken om telefoonhoesjes en accessoires te kopen, komt Apple met de App Clip, te vinden in de Apple Store app. De functionaliteit biedt de klant de mogelijkheid om zelf het product af te rekenen. In geselecteerde Apple Stores vind je nu zogeheten App Clips Codes tussen de accessoires en iPhone-hoesjes. Wie interesse heeft in een van de toebehoren kan met zijn iPhone de App Clips Codes scannen en direct via de app afrekenen.
Schiphol
Even snel nog wat te eten scoren op Schiphol kan voor reizigers voortaan via de app van de luchthaven. Afhalen kan vervolgens bij de horecaverkooppunten achter de securitycontrole. Eerder liep er al een test met QR-codes op wachttijdschermen. Waar eerder alleen Lounge 1 meedeed, geldt dat nu ook voor de verkooppunten in Lounge 2 en 3.
Bolt
Bolt, een mobiliteitsplatform en tevens de grootste concurrent van Uber, heeft onlangs 600 miljoen euro opgehaald tijdens een investeringsronde. Het geld gebruikt het platform om een flitsbezorgingsdienst op te starten: Bolt Market. Boodschappen zijn binnenkort verkrijgbaar via de Bolt-app en zo gaat het bedrijf partijen als Gorillas, Getir en Zapp achterna. Bolt Market zal gelanceerd worden in de Baltische staten en Centraal-Europa, Zweden, Portugal, Kroatië en Roemenië.