Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van L’Oréal , Reebok en Walmart.
L’Oréal
L’Oréal slaat de handen ineen met menstruatie-app Clue. Het doel van de samenwerking is vrouwen gepersonaliseerde huidverzorgingstips (en producten) voor te schotelen. Clue is een applicatie die de menstruatiecyclus van vrouwen in kaart brengt en heeft meer dan twaalf miljoen gebruikers in 190 landen. Met deze informatie kan het beautymerk persoonlijke verzorgingstips geven aan vrouwen die last hebben van huidproblemen door hun cyclus. “Het is ons doel om de beste gepersonaliseerde huidverzorgingsroutines te ontwikkelen voor consumenten van alle leeftijden”, aldus Barbara Lavernos, verantwoordelijk voor onderzoek en innovatie bij L’Oréal.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van L’Oréal , Reebok en Walmart.
L’Oréal
L’Oréal slaat de handen ineen met menstruatie-app Clue. Het doel van de samenwerking is vrouwen gepersonaliseerde huidverzorgingstips (en producten) voor te schotelen. Clue is een applicatie die de menstruatiecyclus van vrouwen in kaart brengt en heeft meer dan twaalf miljoen gebruikers in 190 landen. Met deze informatie kan het beautymerk persoonlijke verzorgingstips geven aan vrouwen die last hebben van huidproblemen door hun cyclus. “Het is ons doel om de beste gepersonaliseerde huidverzorgingsroutines te ontwikkelen voor consumenten van alle leeftijden”, aldus Barbara Lavernos, verantwoordelijk voor onderzoek en innovatie bij L’Oréal.
Reebok
In een poging zijn imago op te krikken, lanceert sportmerk Reebok een nieuwe augmentedrealitytool in een mobiele app. Met AR kunnen gebruikers van de app hun eigen basketbalveld neerzetten. De tool met de naam Courting Greatness weet op elke plek een basketbalveld neer te zetten, van muren en hekken tot parkeerplaatsen en steegjes. De app helpt je bij het uitzetten van de grove dimensies van het veld met een vrije worplijn, de driepunterlijn en natuurlijk de basket.
Walmart
Walmart heeft aangekondigd samen te gaan werken met kookapp SideChef. Samen gaan ze een serie van vijf gerechten maken die gericht zijn op gezinnen die weinig tijd hebben om boodschappen te doen. Klanten kunnen via de app kijken welk recept ze zouden willen eten en de ingrediënten die hiervoor nodig zijn aan hun winkelmandje toevoegen. De bestelling kunnen ze vervolgens bij een Walmart-winkel naar keuze laten bezorgen.