Amac krijgt steeds minder vaak het verwijt een arrogante uitstraling te hebben. “Steeds meer mensen zien dat we gewoon van hier en nu zijn, en dat hier mensen werken die zich niet beter voelen dan een ander”, zegt chief commercial officer Roelof de Rijk tegen RetailTrends.
Doordat de Apple-retailer in het premiumsegment zit is de drempel om binnen te stappen voor sommige consumenten hoog, zegt De Rijk. Zij kunnen volgens hem het gevoel hebben dat er alleen maar 'dure spullen voor chique mensen' zijn. “Dat wordt gepercipieerd als arrogant, terwijl wij dat geenszins zijn.”
Om die perceptie te veranderen wil Amac meer mainstream worden. Daarbij hoort ook het aannemen van toegankelijkere mensen en daarom neemt Amac veel personen met een horecaverleden in dienst. “Dat past bij de wens die we hebben om klanten meer vanuit hospitality dan met hard selling te benaderen.”
Oprichter Ed Bindels kaartte twee jaar geleden aan dat het personeel van Amac soms als arrogant werd ervaren en dat daar iets aan moest worden gedaan. Volgens De Rijk hebben ook onder meer goede marketing en de toegenomen naamsbekendheid geholpen die trend om te buigen.
Amac kampt zoals veel retailers met personeelskrapte. Hoe de Apple-verkoper daarmee om gaat? Lees hier het hele interview met Roelof de Rijk.
Reacties 0