Suriname: "Winkels moeten aan klant denken"
Gepubliceerd op 21 maart 2006 om 00:00
Ook Lucien Naarden van de Amerikaanse Kamer van Koophandel in Paramaribo deelt deze mening. "Als land en bevolking lopen we ver achter de regio die toerisme-georiënteerd is en als zodanig al bekend is met een goede dienstverlening."
"Buitenlandse bedrijven die naar ons land komen, gaan ons batten met hun dienstverlening en dan ga je zien waar alle consumenten naartoe zullen gaan", zo stelde hij op een lezing van de Amerikaanse KvK.
In Suriname zou nog een naschok voelbaar zijn van de winkelierscultuur uit de jaren ’80. Toen moesten klanten winkeliers bijna op hun knieën danken als ze iets mochten kopen in de winkel, aldus Naarden. "Ook al had je geld, dan nog kon je het niet kopen, omdat je toevallig de eigenaar niet hebt gegroet."
Naarden heeft echter goede hoop. Hij is ervan overtuigd dat Surinamers de pit hebben om consumenten goed te behandelen.
Reacties 0