Suriname: "Winkels moeten aan klant denken"

Winkels in Suriname hebben nog een lange weg te gaan als het op klantvriendelijkheid aankomt. Dat gevoel heerst onder een flink deel van de lokale bevolking.

Ook Lucien Naarden van de Amerikaanse Kamer van Koophandel in Paramaribo deelt deze mening. "Als land en bevolking lopen we ver achter de regio die toerisme-georiënteerd is en als zodanig al bekend is met een goede dienstverlening."

"Buitenlandse bedrijven die naar ons land komen, gaan ons batten met hun dienstverlening en dan ga je zien waar alle consumenten naartoe zullen gaan", zo stelde hij op een lezing van de Amerikaanse KvK.

In Suriname zou nog een naschok voelbaar zijn van de winkelierscultuur uit de jaren ’80. Toen moesten klanten winkeliers bijna op hun knieën danken als ze iets mochten kopen in de winkel, aldus Naarden. "Ook al had je geld, dan nog kon je het niet kopen, omdat je toevallig de eigenaar niet hebt gegroet."

Naarden heeft echter goede hoop. Hij is ervan overtuigd dat Surinamers de pit hebben om consumenten goed te behandelen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!