Duitsland krijgt in aanloop naar het WK voetbal een lesje in servicegerichtheid. De vriendelijkheid en gastvrijheid van de Duitse bevolking laat volgens velen namelijk nog te wensen over. En dat terwijl het land hoopt op een recordjaar voor de toeristenindustrie.
Om het imago te verbeteren is de ‘Nationale Vriendelijkheidscampagne’ bedacht. Deze campagne kost tientallen miljoenen euro’s. De Duitse bevolking krijgt de komende maanden heel wat voorgeschoteld: cursussen, reclamespots en een wedstrijd voor de meest servicegerichte dienstverlener.
“Tien mooie kleine ervaringen zijn belangrijker dan één grote”, zegt de voorzitter van het Duits Bureau voor Toerisme, Petra Hedorfer. Minister van Economische Zaken Michael Glos sluit zich bij haar aan: “We moeten er voor zorgen dat die buitenlandse het vooroordeel overboord gooien dat wij niet de vriendelijkste zijn.” Dat terwijl Glos zelf zeker niet bekend staat als hoffelijk.
Onze oosterburen verwachten deze zomer anderhalf miljoen buitenlandse WK-gasten. Die moeten samen 800 miljoen euro in het laatje brengen.
Duitsers krijgen lesje in lachen voor WK
Gepubliceerd op 22 maart 2006 om 00:00
Reacties 0