Meer vis op menu

Nederlanders zetten steeds vaker vis op het menu. In 2005 at de gemiddelde consument 7,2 kilo vis-, schaal- en schelpdieren. Een jaar eerder was dit nog ongeveer 6,8 kilo. Haring is nog altijd het populairst, gevolgd door gerookte zalm en diepvrieszalm. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Visbureau.

Vijftigplussers eten overigens tien kilo vis per jaar, vooral haring. Jongeren tot 35 jaar blijven daarbij wat achter met 6 kilo, die vooral uit diepvrieszalm bestaat. Ruim de helft van de vis wordt in de supermarkt gekocht, in totaal besteedt de Nederlander er 409 miljoen euro per jaar aan vis.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!