Duitse e-commerce: multichannel groeit sterk

E-commerce in Duitsland heeft een sterk derde kwartaal achter de rug. Multichannel retail en direct-to-consumer groeiden het sterkst, blijkt uit cijfers van brancheorganisatie BEVH.

De verkoop van producten via internet steeg met 14,8 procent naar 22,2 miljard euro. Dat was de grootste stijging dit jaar. Dat is opvallend; normaal gesproken is de periode juli tot en met september de zwakste voor e-commerce. Bovendien is ook in Duitsland het openbare leven goeddeels weer op gang gekomen.

Door de coronacrisis kochten ook in Duitsland meer mensen online en een groot deel blijft dat doen. Bijna de helft van de aankopen vindt via marktplaatsen als Amazon en Otto plaats.

Maar retailers die zowel in de winkelstraat als online actief zijn en producenten die rechtstreeks aan consumenten leveren, boekten de meeste progressie. Multichannel steeg met 21,2 procent tot bijna zeven miljard euro, d2c met 20,5 procent tot 880 miljoen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!