De Bijenkorf denkt na over inruilservice

De Bijenkorf wil zijn aanbod op steeds meer verschillende manieren verduurzamen. Inruil, tweedehands, verhuur en reparatie hebben daarbij de aandacht, zegt head of sustainable business Justin Pariag in het oktobernummer van RetailTrends.

Consumeren moet volgens Pariag niet meer draaien om zoveel mogelijk, maar om bewust kopen. “Sparen voor iets moois dat je écht graag wilt hebben, en daarna nog een tweede leven kunt geven”, legt hij uit. Dat kan bijvoorbeeld door een kledingstuk te laten vermaken. “Of nog mooier: weer in te ruilen. Dat is een idee waarmee we spelen.”

De inruilplannen zijn nog niet concreet, maar op korte termijn start de Bijenkorf al met de verhuur van een servieslijn. “En al veel langer repareren we producten, al schenken we daar nog niet genoeg aandacht aan”, zegt Pariag. “Ook geven we steeds meer ruimte aan tweedehands in het assortiment.” 

De Bijenkorf heeft volgens de duurzaamheidsman een ‘unieke positie’ als verbinder tussen consumenten en merken. “We kunnen beide groepen aanspreken en uitdagen om betere keuzes te maken”, vertelde hij donderdag tijdens het RetailTrends-event Changemakers in Retail. “Dat zien wij als onze rol in de mode-industrie.”

Het hele interview met Justin Pariag over de duurzaamheidsplannen van de Bijenkorf is hier te lezen. Nog geen member van RetailTrends? Kijk dan hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!