Het aantal winkelbezoeken bij bol.com blijft stijgen. Het afgelopen kwartaal zag de webwinkel er vijftien miljoen extra bezoekers per maand bij komen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dat blijkt uit de PlatformMonitor van het bedrijf.
De stijging in België is minder groot. Hier kwamen twee miljoen extra bezoekers per maand op de website. Naast een toename in het aantal bezoekers, nam ook het aantal verkooppartners toe. Al groeit dit percentage minder hard dan vorig jaar tijdens de sluiting van de niet-essentiële winkels.
Afgelopen kwartaal kwamen er zo'n 8700 partners bij. Dat zorgde ook voor een toename in het aantal verkoopartikelen (+42 procent). Bij bol.com zijn nu twaalf miljoen extra artikelen te vinden ten opzichte van het derde kwartaal van 2020.
In vergelijking met het vorige kwartaal zijn er daarnaast een half miljoen extra klanten bij gekomen die het afgelopen jaar minstens één keer iets bij bol.com hebben gekocht.
Tot slot is het omzetaandeel van de verkooppartners versus dat van bol.com gestegen. In Nederland groeide het aandeel met 4,13 procent naar 58,67 procent. België realiseerde een stijging van 2,12 procent naar 59,97 procent.
Reacties 0