Grootste Nederlandse webwinkels groeiden met 45 procent

Grootste Nederlandse webwinkels groeiden met 45 procent

De 250 grootste webwinkels van Nederland zagen hun omzet over 2020 met 45 procent toenemen. Dat blijkt uit de Twinkle100. Webshop bol.com is wederom de lijstaanvoerder. De webshop heeft het gat tussen nummer 2 (Coolblue) en 3 (Albert Heijn) vergroot.

Bol.com had in 2020 een omzet van 3,3 miljard euro en verkocht voor bijna twee miljard euro meer dan Coolblue (omzet: 1,4 miljard euro). Albert Heijn is daarentegen met een inhaalslag bezig om het bedrijf van Pieter Zwart van de tweede plek te stoten. Het supermarktconcern draaide in 2020 een omzet van 1,2 miljard.

Zalando en Wehkamp staan op respectievelijk plek vier en vijf, net als vorig jaar. En ook Amazon blijft op plaats zes zitten, ondanks de opening van een volledige Nederlandstalige webshop. Nieuw in de lijst zijn Picnic (plek 8) en HelloFresh (plek tien). 

Top tien grootste online retailers in Nederland (naar omzet):

1.

 

bol.com

3,3 miljard euro

2.

 

Coolblue

1,4 miljard euro

3.

 

Albert Heijn

1,2 miljard euro

4.

 

Zalando

835 miljoen euro

5.

 

Wehkamp

766 miljoen euro

6.

 

Amazon

530 miljoen euro

7.

 

Jumbo

503 miljoen euro

8.

 

Picnic

420 miljoen euro

9.

 

de Bijenkorf

380 miljoen euro

10.

 

HelloFresh

350 miljoen euro

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!