De 250 grootste webwinkels van Nederland zagen hun omzet over 2020 met 45 procent toenemen. Dat blijkt uit de Twinkle100. Webshop bol.com is wederom de lijstaanvoerder. De webshop heeft het gat tussen nummer 2 (Coolblue) en 3 (Albert Heijn) vergroot.
Bol.com had in 2020 een omzet van 3,3 miljard euro en verkocht voor bijna twee miljard euro meer dan Coolblue (omzet: 1,4 miljard euro). Albert Heijn is daarentegen met een inhaalslag bezig om het bedrijf van Pieter Zwart van de tweede plek te stoten. Het supermarktconcern draaide in 2020 een omzet van 1,2 miljard.
Zalando en Wehkamp staan op respectievelijk plek vier en vijf, net als vorig jaar. En ook Amazon blijft op plaats zes zitten, ondanks de opening van een volledige Nederlandstalige webshop. Nieuw in de lijst zijn Picnic (plek 8) en HelloFresh (plek tien).
Top tien grootste online retailers in Nederland (naar omzet):
1. |
|
bol.com |
3,3 miljard euro |
2. |
|
Coolblue |
1,4 miljard euro |
3. |
|
Albert Heijn |
1,2 miljard euro |
4. |
|
Zalando |
835 miljoen euro |
5. |
|
Wehkamp |
766 miljoen euro |
6. |
|
Amazon |
530 miljoen euro |
7. |
|
Jumbo |
503 miljoen euro |
8. |
|
Picnic |
420 miljoen euro |
9. |
|
de Bijenkorf |
380 miljoen euro |
10. |
|
HelloFresh |
350 miljoen euro |
Reacties 0