Appdate: Klantgemak bij Carrefour

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Carrefour, Klarna en 7-Eleven.

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Carrefour, Klarna en 7-Eleven.

Carrefour

Supermarktketen Carrefour heeft in Argentinië de e-commerce-app Bringo gelanceerd. De applicatie biedt naast een snelle bezorgservice ook speciale kortingen in de deelnemende winkels. Bringo start in eerste instantie in het centrum van Buenos Aires, maar zal al snel uitgebreid worden naar nadere gemeente in de regio. Met de Bringo-app kunnen klanten daarnaast items toevoegen aan hun winkelmandje door thuis items uit de koelkast of voorraadkast te scannen. 

Klarna

Klarna heeft een alles-in-één shopping-app gelanceerd. Met de app kunnen klanten bij iedere webshop winkelen, exclusieve deals en gepersonaliseerde collecties ontdekken en artikelen opslaan. Ook biedt de app de mogelijkheid om notificaties voor prijsdalingen in te zetten, leveringen te volgen en betalingen en retouren te beheren. 

7-Eleven

Naast klanten in Amerika kunnen ook Canadezen nu gebruikmaken van de mobiele check-out van 7-Eleven. Door de producten te scannen met de app en daar ook af te rekenen kun je de winkel verlaten zonder een bezoek aan de kassa. Zo creëert de retailer een compleet contactloze winkelervaring en verhoogt het 't gemak bij de klant.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen