Bol.com geeft 5,3 miljoen euro uit sintadvertenties

Bol.com heeft rondom Sinterklaas bijna 5,3 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties. In totaal besteedden bedrijven ruim 24,5 miljoen euro aan offline sinterklaas-advertenties. Dat blijkt uit een onderzoek van monitorbedrijf Adfact. 

Voor de (bruto) mediabestedingen keek het bedrijf naar advertenties op radio, tv, in (dag)bladen en buitenreclame (zoals abri’s) rondom Sinterklaas tussen 1 november en 5 december dit jaar.

Naast bol.com besteedden ook andere retailers een hoop geld. Zo gaf Lidl 4,6 miljoen euro uit en spendeerden Albert Heijn en Jumbo respectievelijk 3,5 en 2,5 miljoen euro. Kruidvat kwam uit op een bedrag van 1,2 miljoen en Hema op 1,1 miljoen euro. 

De totale bruto mediabestedingen in die periode kwamen uit op ruim 578 miljoen. ‘Slechts’ 4,2 procent van deze uitgaven, ruim 24,5 miljoen, waren gericht aan Sinterklaas. Rondom Black Friday werd door Nederlandse adverteerders 28 miljoen euro uitgegeven. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!