Supermarktketen Tesco springt in op de sterke trend voor gezonde kindervoeding in Groot-Brittannië. Het brengt namelijk de eigen merk-productlijn Tesco Kids op de markt. Hiertoe behoren onder meer kant-en-klare maaltijden, snacks, lunchproducten en ontbijtgranen.
De crux van Tesco Kids, dat kinderen van vijf tot tien jaar als doelgroep heeft: geen enkel product bevat kunstmatige kleur-, smaak- en zoetstoffen. Bovendien is het suiker-, zout- en vetgehalte erg laag, aldus de keten. Op de verpakking wordt uitgebreide informatie over de voedingswaarde gegeven.
Sinds tv-kok Jamie Oliver vorig jaar de ongezonde schoolmaaltijden aan de kaak stelde, is gezonde voeding voor kinderen een hot item in Groot-Brittannië. Zo zijn er vergevorderde plannen om fastfood en snoepautomaten op scholen te verbieden.
Tesco komt met gezonde kinderproducten
Gepubliceerd op 28 maart 2006 om 00:00
Reacties 0