H&M in gesprek over winkel in metaverse

H&M heeft een concept voorgeschoteld gekregen voor een winkel in het metaverse. Het is een initiatief van Ceek, een bedrijf dat is gespecialiseerd in VR- en AR-ervaringen.

In het concept voor de virtuele winkel kunnen klanten in een driedimensionale winkelomgeving producten kopen. De kleding kan alleen in de digitale omgeving worden gedragen en moet worden betaald met de Ceek-valuta. Wel kan er zowel online als in de fysieke winkels van H&M met dit betaalmiddel worden betaald.

Het gaat vooralsnog om een concept. Volgens H&M zijn er op dit moment geen plannen voor een winkel in het metaverse. Ceek zegt het concept aan H&M te hebben voorgelegd en in gesprek te zijn met de modeketen over het eventueel verwezenlijken hiervan. 

Ook Zara heeft onlangs een collectie aangeboden in een virtuele winkel. Het gaat om een zogenoemde ‘phygital’ collectie die zowel virtueel als fysiek is te verkrijgen.

Klik hier om te weten wat metaverse betekent voor de toekomst van retail.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!