Nike trekt stekker uit dochterbedrijf RTFKT

Nike trekt stekker uit dochterbedrijf RTFKT

Het digitale sneakermerk RTFKT, dat vier jaar geleden werd overgenomen door Nike, staakt in januari 2025 zijn activiteiten. Dat maakten de oprichters van het merk via Twitter bekend.

Het merk stond bekend als een pionier in de fusie van sneakercultuur, gaming, digitale mode en web3-technologie. “We hebben een gemeenschap gebouwd waarin traditionele grenzen tussen fysieke en digitale creativiteit zijn opgelost en waar kunstenaars en verzamelaars de toekomst opnieuw hebben gedefinieerd”, aldus de oprichters.

RTFKT werd opgericht in 2020 door Benoit Pagotto, Chris Le en Steven Vasilev. Het bedrijf maakte gebruik van de nieuwste technieken op het gebied van game-engines, NFT, blockchain en augmented reality om om unieke virtuele producten en ervaringen te creëren.

Nike nam destijds het merk over om de digitale transformatie van het bedrijf te versnellen en ging consumenten actief verleiden tot een bezoek aan de metaverse. Zo schakelde het merk basketballers als LeBron James in om Nikeland te bezoeken, waar weer bepaalde digitale items en NFT’s aan verbonden waren. 

De nieuwe Nike-ceo Elliot Hill lijkt met het stoppen van RTFKT minder de focus te leggen op de metaverse.

Nike is het boekjaar 2025 begonnen met flink omzet- en winstverlies ten opzichte van de start van het boekjaar 2024. De omzet daalde met 10 procent, de winst met 28 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!