Omzet Picnic opnieuw verdubbeld, weer flink verlies

Omzet Picnic opnieuw verdubbeld, weer flink verlies

Picnic heeft ook in 2020 de omzet bijna verdubbeld. Het verlies van de websuper liep opnieuw in de tientallen miljoenen. Dat blijkt uit de jaarrekening die bij de Kamer van Koophandel is gedeponeerd.

De omzet steeg van 233,8 miljoen naar 455,1 miljoen euro. In Nederland verkocht Picnic bijna tachtig procent meer: 376,9 miljoen euro. In Duitsland kwam de omzet op 78,2 miljoen euro uit, drieënhalf keer meer dan in 2019.

Picnic leed een verlies van 44,8 miljoen euro. Dat was wat minder dan het jaar ervoor, toen de websuper 49,8 miljoen in het rood belandde. Dat verlies over 2019 bedroeg overigens 5,8 miljoen meer dan eerder was gemeld. Bij het opstellen van de jaarrekening over 2020 bleek dat Picnic en de accountants een beloning in aandelen (SAR) over het hoofd hadden gezien.

Sinds Picnic in 2015 begon, maakte het nog geen winst. Volgens het bedrijf komt dat doordat er volop wordt geïnvesteerd. "Het verlies van vandaag is de winst van morgen", zei ceo en medeoprichter Michiel Muller ondanks nog tegen RetailTrends. Medeoprichter Joris Beckers voegde daaraan toe: "Maar iedere hub, iedere stad dus, is binnen zes maanden winstgevend." 

Picnic haalde in september nog zeshonderd miljoen euro groeigeld op. De investeringsronde werd geleid door de Bill & Melinda Gates Foundation Trust. Ook de al bestaande investeerders deden mee. Het geld wordt onder meer gebruikt voor uitbreiding in Duitsland en Frankrijk, het derde land waar Picnic inmiddels actief is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!