'Ambitieus' Ochama opent eerste twee winkels

Ochama heeft maandag officieel zijn winkels in Leiden en Rotterdam geopend. De vestigingen in Diemen en Utrecht volgen de komende weken. De eerste test begon 11 november in Leiden.

De formule van het Chinese JD.com is 'ontzettend ambitieus', zei coo Mark den Butter tijdens een openingsevenement dat via YouTube werd uitgezonden. Maar hij wilde niet zeggen op hoeveel winkels wordt gemikt. "We richten ons op het hier en nu."

Ochama ('omnichannel amazing') presenteert zich als een onestopshop voor food en non-food. De formule is voor members only. Het assortiment omvat in eerste instantie zo'n zevenduizend producten. Klanten bestellen in de webshop of via de app en kunnen de artikelen daarna ophalen in de winkel (Pickup Shop) of laten bezorgen.

Er is een grote rol weggelegd voor robots. In het centrale magazijn verzamelen ze de producten, die door medewerkers in een doos worden gestopt. In de Pickup Shop zetten robots de producten in een rek en ze halen die er weer uit als klanten ze komen ophalen. Nadat klanten een QR-code hebben laten zien, duurt het zo'n twee minuten voordat ze de producten in ontvangst kunnen nemen. Een winkel heeft ook een showroom en telt tussen de veertien en twintig medewerkers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!