Driekwart van de consumenten zegt moeite te hebben met het vinden van het juiste artikel in een bouwmarkt. Een klant die een bezoek van een half uur brengt aan een bouwmarkt, is vijftien minuten daarvan aan het zoeken naar bijvoorbeeld de juiste spijker. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy.
De gemiddelde winkel in deze branche meet dan ook 3.000 vierkante meter en telt 30.000 artikelen. Praxis introduceerde deze week een nieuwe huisstijl, die het bezoekers juist gemakkelijker moet maken om de weg te vinden. Dat gebeurt onder meer met behulp van een zoekcomputers.
Rob Klifman van Praxis: “De Praxis-klant stelt hoge eisen aan service en winkelgenot. In vergelijking met andere bouwmarkten is Praxis eerder een funshop dan een runshop.” De eerste Praxis nieuwe stijl opende vorige week in Almelo zijn deuren.
75% bouwmarktklanten zoekt zich een ongeluk
Gepubliceerd op 28 maart 2006 om 00:00
Reacties 0