Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Jumbo, Pinterest en Snapchat.
Jumbo
De Foodcoach-app van Jumbo is nu voor iedereen beschikbaar die gezonder wil eten. Aanvankelijk was de app alleen voor topsporters bedoeld. De belangrijkste toevoeging: productwissels. Als klanten een product scannen, dan schotelt de app een alternatief voor in de vorm van een 'Goede Wissel' of een 'Gouden Wissel'. In het eerste geval gaat het om een vergelijkbaar gezonder alternatief, in het laatste geval om een product dat past in de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Ook is het aanbod van gezondere recepten uitgebreid. Er staan er nu meer dan 1500 in. Met de 'verras-me-knop' kan een weekmenu voor het hele gezin worden samengesteld. Een koppeling met Jumbo.com zorgt ervoor dat klanten de boodschappen direct kunnen bestellen...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Jumbo, Pinterest en Snapchat.
Jumbo
De Foodcoach-app van Jumbo is nu voor iedereen beschikbaar die gezonder wil eten. Aanvankelijk was de app alleen voor topsporters bedoeld. De belangrijkste toevoeging: productwissels. Als klanten een product scannen, dan schotelt de app een alternatief voor in de vorm van een 'Goede Wissel' of een 'Gouden Wissel'. In het eerste geval gaat het om een vergelijkbaar gezonder alternatief, in het laatste geval om een product dat past in de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum. Ook is het aanbod van gezondere recepten uitgebreid. Er staan er nu meer dan 1500 in. Met de 'verras-me-knop' kan een weekmenu voor het hele gezin worden samengesteld. Een koppeling met Jumbo.com zorgt ervoor dat klanten de boodschappen direct kunnen bestellen en laten thuisbezorgen.
Pinterest
'Try On for Home Decor'. Zo heet een nieuwe AR-functie van Pinterest waarmee gebruikers interieurproducten digitaal kunnen uitproberen. Amerikaanse retailers als Walmart en Crate & Barrel stellen hiervoor producten digitaal ter beschikking. Pinners kunnen nieuwe producten eerst in hun ruimte visualiseren voordat ze een aankoop doen. Het socialmediaplatform belooft met de nieuwe functionaliteiten een 'ultieme shopping experience'. De tool wordt momenteel uitgerold in de VS. Wanneer de rest van de wereld volgt, is nog niet bekend.
Snapchat
Om de verkopen via Snapchat te bevorderen, heeft de app de AR-lens voor winkelen een upgrade gegeven. Gebruikers kunnen nu op één plek door een catalogus swipen. Ook staat er informatie bij over het product, zoals prijs, kleur en maat. Ultra Beauty en MAC Cosmetics zijn de eerste merken die het aanbieden. De komende maanden zullen meer bedrijven volgen.