Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Apple, Klarna en Volvo.
Apple
Later dit jaar zijn de Verenigde Staten de proeftuin van Apple’s nieuwste innovatie Tap to pay. De consument is vanaf dit moment niet langer de enige partij die met een smartphone een aankoop kan voltooien; met de nieuwe contactloze betaalmethode is de winkelier aan zet. De iPhone neemt in de plaats in van de betaalautomaat.
Apple komt dit jaar nog met een speciale app waarmee bedrijven betalingen kunnen accepteren via contactloze betaalpassen, Apple Pay en andere digitale portemonnees. Miljoenen bedrijven in de VS kunnen later dit jaar van Tap to pay gebruikmaken, van kleine bedrijven tot grote retailers.
...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Apple, Klarna en Volvo.
Apple
Later dit jaar zijn de Verenigde Staten de proeftuin van Apple’s nieuwste innovatie Tap to pay. De consument is vanaf dit moment niet langer de enige partij die met een smartphone een aankoop kan voltooien; met de nieuwe contactloze betaalmethode is de winkelier aan zet. De iPhone neemt in de plaats in van de betaalautomaat.
Apple komt dit jaar nog met een speciale app waarmee bedrijven betalingen kunnen accepteren via contactloze betaalpassen, Apple Pay en andere digitale portemonnees. Miljoenen bedrijven in de VS kunnen later dit jaar van Tap to pay gebruikmaken, van kleine bedrijven tot grote retailers.
Klarna
Klarna focust zich in toenemende mate op duurzaamheid. Hierom gaat het bedrijf samenwerken met Good On You, dat 23 kledingmerken met zich meeneemt voor in de app. Klarna’s uitgangspunt van het toevoegen van deze merken is sustainability: Good On You meet de eco-vriendelijkheid en duurzaamheid van kledingmerken, rapporteert hierover aan de mode-industrie en wijst de merken aan die op dit gebied het best presteren.
Volvo
Met de lancering van Volvo’s nieuwe app wordt de straat omgetoverd tot een showroom. Het merk weet met de ‘Street Configurator’ slim in te spelen op de herhaaldelijke sluiting van niet-essentiële winkels tijdens lockdowns. De functionaliteit werd in België geboren toen showrooms gesloten waren, maar Volvo eventuele geïnteresseerden wél wilde laten nadenken over een nieuwe auto.
App-gebruikers kunnen een foto uploaden van een auto, waarna men alle specificaties tentoongesteld krijgt. De appgebruiker wordt vervolgens doorverwezen naar de website om de digitale journey te eindigen en – hopelijk – alsnog een auto aan te schaffen.