Het doek valt voor jeansmerk Amsterdenim. De eigen middelen waren niet genoeg om corona en de bijbehorende maatregelen het hoofd te bieden.
Dat verklaart algemeen directeur Ewout Rameijer namens het merk via een bericht op Linkedin. “Hoewel we niet failliet zijn, kunnen we niet doorgaan op de manier die we zouden willen. Je moet groeien om te overleven.” Rameijer stelt dat Amsterdenim nodige investeringen niet op tijd kon krijgen.
Het in 2014 opgerichte jeansmerk groeide tot 2020 met gemiddeld 50 procent per jaar. Daarna was er sprake van achteruitgang en consolidatie. Door de coronacrisis werden investeerders terughoudend, retailklanten minder vermogend.
“Veel van onze retailklanten waren gedwongen hun bestellingen te annuleren", schrijft Rameijer. "Toen we wel weer konden leveren, hadden veel van hen betaalproblemen. Bij faillissementen zijn we meerdere goede klanten kwijtgeraakt.” Lockdownmaatregelen volgden elkaar op, en de reserves raakten op. Er blijven geen schulden over. “We leggen onze last niet op iemand anders schouders, maar op die van onszelf.”
Reacties 0