Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Walmart, Nature Preserve en Pinterest.
The Mood Hotel
Argos heeft de hulp ingeschakeld van Pinterest voor het lanceren van een nieuw hotelconcept: The Mood Hotel. Binnen het Londense hotel komen Pinterest-borden tot leven: de volledige inrichting is afgestemd op populaire trends van de social media-app. Iedere hotelkamer vertegenwoordigt een andere ‘mood’. De Britse keten Argos zorgt voor de meubels. Een mooie kans voor het interieurmerk om artikelen tot leven te brengen in een Pinterest-setting. “Zo kunnen we onze klanten onderdompelen in onze wereld en demonstreren hoe door onze designproducten een kamer kan transformeren”, aldus Argos’ designmanager Andrew Tanner. Enkele Pinterest-gebruikers kunnen zich opgeven om in april in het hotel te overnachten.
...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Walmart, Nature Preserve en Pinterest.
The Mood Hotel
Argos heeft de hulp ingeschakeld van Pinterest voor het lanceren van een nieuw hotelconcept: The Mood Hotel. Binnen het Londense hotel komen Pinterest-borden tot leven: de volledige inrichting is afgestemd op populaire trends van de social media-app. Iedere hotelkamer vertegenwoordigt een andere ‘mood’. De Britse keten Argos zorgt voor de meubels. Een mooie kans voor het interieurmerk om artikelen tot leven te brengen in een Pinterest-setting. “Zo kunnen we onze klanten onderdompelen in onze wereld en demonstreren hoe door onze designproducten een kamer kan transformeren”, aldus Argos’ designmanager Andrew Tanner. Enkele Pinterest-gebruikers kunnen zich opgeven om in april in het hotel te overnachten.
Nature Preserve: Van veld tot vork
Het Deense Nature Preserve maakt met een nieuwe app inzichtelijk hoe de reis van vers voedsel verloopt. De app maakt gebruik van blockchain-software, waarmee zowel retailers als klanten de versproducten van telers en fabrikanten op iedere stap kunnen volgen. Op deze wijze wordt de klimaatimpact per product inzichtelijk.
Het doel: meer bewustzijn over de reis die versproducten afleggen en daardoor het terugdringen van voedselverspilling. Ook informeert de app retailers over eventuele acties ze hun ecologische voetprint kunnen verkleinen. Nature Preserve springt met de applicatie in op de wens van consumenten om te zien waar voedsel vandaan komt en wat de milieu-impact daarvan is.
De app bevindt zich nog in een beginfase: er loopt een pilot waarin Portugees fruit wordt gevolgd. Naar verwachting komt de app in juli op de markt.
Walmarts Choose My Model
Walmart-fans hoeven zich binnenkort niet meer naar de winkel te begeven om nieuwe kleding te proberen: met de AR-pilot Choose My Model kunnen appgebruikers mode-items passen op een virtueel model dat op henzelf lijkt. In de pilot kunnen klanten kunnen avatars kleding aanmeten van Walmarts huismerken, zoals Sofia Jeans by Sofia Vergara. Populaire kledingmerken als Levi’s moeten later volgen.
Het is nog niet mogelijk voor shoppers om zelf virtueel kleding te passen. Volgens Walmart kan dat binnen afzienbare tijd wel.