Appdate: Verkoop direct via een fototag

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Koji, Too Good To Go en Twitter.

Koji

Pop Up Shop. Zo heet de nieuwste gratis app van Koji, een platform voor social media. Gebruikers kunnen via de app een foto uploaden, daarin producten taggen en die vervolgens direct vanuit hun 'link in bio' beschikbaar stellen voor direct afrekenen. De tag kan worden aangepast en worden voorzien van naam en prijs. Wie op de tag klikt, krijgt meer informatie en afbeeldingen...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Koji, Too Good To Go en Twitter.

Koji

Pop Up Shop. Zo heet de nieuwste gratis app van Koji, een platform voor social media. Gebruikers kunnen via de app een foto uploaden, daarin producten taggen en die vervolgens direct vanuit hun 'link in bio' beschikbaar stellen voor direct afrekenen. De tag kan worden aangepast en worden voorzien van naam en prijs. Wie op de tag klikt, krijgt meer informatie en afbeeldingen te zien. Verkrijgbaar in de Koji App Store.

Too Good To Go

Holland & Barrett werkt sinds kort samen met Too Good To Go. Overgebleven voedselproducten van de gezondheidsketen worden via de anti-verspillingsapp aangeboden. Consumenten kunnen nu met de Too Good To Go-app tegen een lagere prijs niet-verkochte voedingsproducten van Holland & Barrett in huis halen. De producten worden verzameld in een verrassingsbox die aan het eind van de dag bij de lokale ondernemer kan worden opgehaald.
 

Twitter

Winkelen via Twitter, dat kan sinds kort in de Verenigde Staten. Via Twitter Shops kunnen retailers en merken vijftig producten op hun profiel plaatsen. Verkopers die gebruikmaken van de functie zijn te zien aan de knop 'bekijk winkel'. De twitteraar wordt doorgestuurd naar de digitale productcatalogus en kan daar het gewenste product selecteren. Voor het afrekenen komt de klant via een in-app-browser terecht op de betaalpagina van de webshop. Vooralsnog gaat het om een test in de VS; de winkels zijn alleen zichtbaar voor degenen die de app in het Engels gebruiken.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!